5 Ekim 2010 Salı

VISUAL-IST VE BEN

19.09.1979 gibi özel bir tarihte dünyaya geldim ve daha ilkokul yıllarımdan itibaren yapmaktan en çok zevk aldığım uğraş hep resim oldu. Lisede resim bölümünü bitirdikten sonra Marmara üniversitesi Resim bölümünden mezun oldum. Kaç kişi çocukluk hayali olan işi yapabiliyor bilmiyorum ama sanırım ben o şanslı azınlığa mensubum. Tabii bu hayali gerçekleştirmek göründüğü kadar kolay bir süreç olmadı. Son on iki yıldır tekstil sektörünün içindeyim ve benim gibi yaratıcılığını kullanamazsa boğulan  insanlar için kısıtlayıcı ve hatta zaman zaman köreltici sayılabilecek bir alandayım aslında. Bu yüzden de uzun zamandır aklımda olan kendi koleksiyonumu çıkarma fikrine odaklandım. Doğru zamanın geldiğine emin olduğum da ise ilk adımı ‘’ tozlu dijital’’ koleksiyonumla attım.


Daha sonrasında kendi markam olan ‘’ visual-ist’’ i yarattım ve bunun sadece bir markadan öte, görsel sanatların her alanına açık bir platform olmasını istedim. Sloganımız ‘’this is not fashion’’ çünkü asıl derdimiz moda yapmak değil farklı disiplinlerden beslenen özgün tasarımlar ortaya çıkarabilmek. Hatta bu isteğin bir hareket veya akım halini alabilmesi için bir ‘visual-ist manifesto’ yazmakla meşgulüm bir yandan da. Örtünme aracı değil belki de fikir; satmak değil paylaşmaktan yola çıktım aslında. İlk adımı kumaşlar la, grafikle, belki pentürle, malzeme yada sezon renkleri, kesimleri gibi sınırlamaları düşünmeden üretmeyi baz alarak attım. Bu koleksiyonumda ise eski fotoğrafları, kullandığım sublime baskı yöntemiyle özel kumaşlara basıp yine özgün tasarımlarımla birleştirip ortaya eğlenceli ve farklı ürünler çıkarmaya çalıştım.

Visualizm kendi kendini keşfeden, kendi kendini, büyüten, fikir içinden fikir çıkaran, yeni, özgün, kalıplarla değil kalıp yaratmayla derdi olan, satmak değil üretmek fikrinden yola çıkmış, mütevazi ama bir o kadar da idealı, araştırmacı, kendini ve çevresindeki herşeyi sevip anlamaya çalışan, farklılıklara açık, gerektiğinde tepki göstermekten korkmayan ama asi değil sadece olması gerektiği gibi doğal fakat en az o kadarda
“bir moda markası değildir” :)




Şimdilik visual-ist ürünlerine kumbaracı yokuşu no/ 71 Beyoğlundaki küçük dükkanımızdan ulaşılabilinir. Yakında http://www.olibastiani.com/ dan online olarakta satılıcak.

http://www.visual-ist.net/

http://www.facebook.com/visualiz#!/group.php?gid=145853915445029&ref=ts

1 yorum: